Karlova stezka II.
Název projektu
Karlova Stezka II – Další rozvoj a pokračování Karlovy stezky
Realizace projektu
1. 7. 2016 – 30. 6. 2020
Lead-Partner
Účelový svaz „Muldentalradweg“
Partneři projektu
- Město Chemnitz
- Obec Niederwürschnitz
- Město Oelsnitz/Erzgeb.
- Město Hartenstein
- Obec Stützengrün
- Obec Jahnsdorf/Erzgeb.
- Obec Nové Hamry
- Svazek obcí Bystřice
- Město Nová Role
- MAS Sokolovsko o.p.s.
- Město Nejdek
Rozpočet
cca 3,5 mil. EUR
Financováno
85 % Evropskou unií z Evropských fondů pro regionální rozvoj (EFRE) v rámci „Programu spolupráce na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014 – 2020“
Hlavní cíle
- Rozšíření sítě cyklostezky
- Zvýšení popularity
- Dohoda pro budoucí údržbu „Karlovy stezky“
Následní projekt „Karlsroute II“ schválen
11. 8. 2016 — Zahajovací akce zúčastněných partnerů 11. srpna 2016 ve městě Eibenstock
Tisková zpráva ke stažení zde (PDF)
V rámci projektu „Karlova stezka I“ (2012-2015) byla mezi městy Karlovy Vary a Aue vybudována přeshraniční turistická cyklotrasa „Karlova stezka“. Společně s hlavní cca 60 km dlohou trasou (Karlovy Vary – Aue) byly také vybudovány na hlavní trasu napojené 4 vedlejší trasy (3 na německé a 1 na české straně).
Po úspěšné realizaci projektu i velké a pozitivní rezonanci byl v posledních 12 měsících vypracován následný projekt „Karlova stezka II“ (zkrácený název). Žádost byla v dvounárodni komisi dne 15. 6. 2016 schválena.
Jeden z hlavních cílů projektu „Karlova stezka II“ je i rozšíření cyklostezek. V rámci projektu „Karlova stezka II“ dojde k prodloužení hlavní trasy o cca 50 km v úseku Aue přes Hartenstein a Oelsnitz/Erzgeb. až do Chemnitz. Celková délka trasy se tak zvýší na cca 110 km. Při vedení tras budou zohledněny stávající, resp. v SachsenNetz Rad (saská cykloturistická koncepce) uvedené cyklotrasy.
Dále vzniknou tyto 4 další vedlejší trasy, díky nimž dosáhneme ještě většího cykloturistického zpřístupnění pohraničí:
- „Okruh okolo přehrady Eibenstock“ (cca 35 km) (DE / Eibenstock – Schönheide – Stützengrün – Eibenstock)
- „Porcelánový okruh“ (cca 45 km) (CZ / Nová Role – Chodov – Loket – Karlovy Vary – Nová Role)
- „Železná cesta“ (cca 6 km) (CZ / Pernink – Horní Blatná)
- „Trasa kolem Bystřice“ (cca 29 km) (CZ / Abertamy – Lípa – Merklín – Hroznětín – Děpoltovice – Nová Role)
Cílem je vytvoření další atraktivní nabídky pro jednodenní turisty a ubytované hosty, a tím zvýšit dobu jejich pobytu a tvorbu hodnot v regionu. Jako další dílčí cíl uvádíme podporu intermodality. Dojde tak především k dalšímu rozšíření možností kombinace kola a vlaku podél železniční trasy Chemnitz – Aue – Johanngeorgenstadt – Nejdek – Nová Role – Karlovy Vary.
Vedle budování cykloturistické infrastruktury je dalším významným cílem projektu rozvoj, marketing a profilování „Karlovy stezky“ jako turistického produktu a jako kvalitní cykloturistické destinace.
Pod vedením LP a v koordinaci a ve spolupráci všech kooperačních partner plánujeme realizaci těchto aktivit, jejichž cílem je rozvoj, reklama a profilace „Karlovy stezky” jako turistického produktu: vypracování informačních letáků, brožur, skládací mapy, cykloprůvodce „Karlovou stezkou”, aplikace cyklotras „Karlovy stezky” pro mobilní telephony, dopracování a další rozvoj webové stránky. Všechny informační materiály budou tříjazyčné (de / cz / en). Na lokální úrovni budou dále probíhat informační akce informující všeobecnou veřejnost i subjekty cestovního ruchu o „Karlově stezce” a jejích potenciálech.
Dalším cílem projektu je vytvoření podmínek pro to, aby byla „Karlova stezka“ (jako přeshraniční turistický produkt) zachována i po ukončení SN-CZ projektu a stanovené doby účelového vázání prostředků. Za tímto účelem bude v rámci projektu vypracována příslušná dohoda mezi obcemi. Tímto způsobem budou mezi kooperačními partnery vytvořeny společné přeshraniční struktury institucionalizující spolupráci.