Obsah

Karlova stezka II.

Karlova stezka

Název projektu

Karlova Stezka II – Další rozvoj a pokračování Karlovy stezky

Realizace projektu

1. 7. 2016 – 30. 6. 2020

Lead-Partner

Účelový svaz „Muldentalradweg“

Partneři projektu

  • Město Chemnitz
  • Obec Niederwürschnitz
  • Město Oelsnitz/Erzgeb.
  • Město Hartenstein
  • Obec Stützengrün
  • Obec Jahnsdorf/Erzgeb.
  • Obec Nové Hamry
  • Svazek obcí Bystřice
  • Město Nová Role
  • MAS Sokolovsko o.p.s.
  • Město Nejdek

Rozpočet

cca 3,5 mil. EUR

Financováno

85 % Evropskou unií z Evropských fondů pro regionální rozvoj (EFRE) v rámci „Programu spolupráce na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014 – 2020“

Hlavní cíle

  • Rozšíření sítě cyklostezky
  • Zvýšení popularity
  • Dohoda pro budoucí údržbu „Karlovy stezky“

Následní projekt „Karlsroute II“ schválen

11. 8. 2016 — Zahajovací akce zúčastněných partnerů 11. srpna 2016 ve městě Eibenstock

Tisková zpráva ke stažení zde (PDF)

V rámci projektu „Karlova stezka I“ (2012-2015) byla mezi městy Karlovy Vary a Aue vybudována přeshraniční turistická cyklotrasa „Karlova stezka“. Společně s hlavní cca 60 km dlohou trasou (Karlovy Vary – Aue) byly také vybudovány na hlavní trasu napojené 4 vedlejší trasy (3 na německé a 1 na české straně).

Po úspěšné realizaci projektu i velké a pozitivní rezonanci byl v posledních 12 měsících vypracován následný projekt „Karlova stezka II“ (zkrácený název). Žádost byla v dvounárodni komisi dne 15. 6. 2016 schválena.

Jeden z hlavních cílů projektu „Karlova stezka II“ je i rozšíření cyklostezek. V rámci projektu „Karlova stezka II“ dojde k prodloužení hlavní trasy o cca 50 km v úseku Aue přes Hartenstein a Oelsnitz/Erzgeb. až do Chemnitz. Celková délka trasy se tak zvýší na cca 110 km. Při vedení tras budou zohledněny stávající, resp. v SachsenNetz Rad (saská cykloturistická koncepce) uvedené cyklotrasy.

Dále vzniknou tyto 4 další vedlejší trasy, díky nimž dosáhneme ještě většího cykloturistického zpřístupnění pohraničí:

  • „Okruh okolo přehrady Eibenstock“ (cca 35 km) (DE / Eibenstock – Schönheide – Stützengrün – Eibenstock)
  • „Porcelánový okruh“ (cca 45 km) (CZ / Nová Role – Chodov – Loket – Karlovy Vary – Nová Role)
  • „Železná cesta“ (cca 6 km) (CZ / Pernink – Horní Blatná)
  • „Trasa kolem Bystřice“ (cca 29 km) (CZ / Abertamy – Lípa – Merklín – Hroznětín – Děpoltovice – Nová Role)

Cílem je vytvoření další atraktivní nabídky pro jednodenní turisty a ubytované hosty, a tím zvýšit dobu jejich pobytu a tvorbu hodnot v regionu. Jako další dílčí cíl uvádíme podporu intermodality. Dojde tak především k dalšímu rozšíření možností kombinace kola a vlaku podél železniční trasy Chemnitz – Aue – Johanngeorgenstadt – Nejdek – Nová Role – Karlovy Vary.

Vedle budování cykloturistické infrastruktury je dalším významným cílem projektu rozvoj, marketing a profilování „Karlovy stezky“ jako turistického produktu a jako kvalitní cykloturistické destinace.

Pod vedením LP a v koordinaci a ve spolupráci všech kooperačních partner plánujeme realizaci těchto aktivit, jejichž cílem je rozvoj, reklama a profilace „Karlovy stezky” jako turistického produktu: vypracování informačních letáků, brožur, skládací mapy, cykloprůvodce „Karlovou stezkou”, aplikace cyklotras „Karlovy stezky” pro mobilní telephony, dopracování a další rozvoj webové stránky. Všechny informační materiály budou tříjazyčné (de / cz / en). Na lokální úrovni budou dále probíhat informační akce informující všeobecnou veřejnost i subjekty cestovního ruchu o „Karlově stezce” a jejích potenciálech.

Dalším cílem projektu je vytvoření podmínek pro to, aby byla „Karlova stezka“ (jako přeshraniční turistický produkt) zachována i po ukončení SN-CZ projektu a stanovené doby účelového vázání prostředků. Za tímto účelem bude v rámci projektu vypracována příslušná dohoda mezi obcemi. Tímto způsobem budou mezi kooperačními partnery vytvořeny společné přeshraniční struktury institucionalizující spolupráci.

kr1kr2

ČJ

NJ